10 Mayıs 2013 Cuma

EDP mi, EDT mi?

TENİME UYGUN HANGİSİ :)

Parfüm kullanmak bir sanattır bana göre, tenimize yakışan, yaşımıza uygun, ortama uyun bir parfümü seçmek zor ve riskli bir iştir. Arkadaşımıza yakışan koku bize sürüldüğün de ıyyy iğrenç olabiliyor. Birde ter kokarken o pis kokuyu bastırmak için dedorant yada parfüm sıkanlar var ki onlar gündem dışı. Ben parfüm kullanmayı bir çok hatun arkadaşımız gibi çok seviyorum :) sevmeyen kadınları da anlamıyorum.. Gelelim meseleye Edp mi, Edt mi? benim tercihim hep EDP olmuştur :) çünkü seviyorum napim :) Şimdi biraz bilimsel bilgi vereyim
**Eau de Parfum yani EDP gerçek parfümden sonra içeriğindeki esans miktarının %20'ye kadar olduğu koku çeşididir. EDT lere göre daha uzun süre kalıcıdır ve kokuları daha baskındır. Fiyatı Edt lere göre daha yüksektir.      
**Eau de Toilette yani EDT ise esans miktarının %10'a kadar olduğu koku çeşididir. Hafif ve spor kokular genelde bu gruptadır. EDP ye göre biraz daha az kalıcığı vardır ve yine EDP ye göre daha uygun fiyatlıdır.



Benim tercihim hep EDP olmuştur napim 3 kuruş fazla veririm ürünü sadece sabah sıkarım, ben bir de kokunun ten üzerinde seninle özdeş olmasına bayılıyorum..

İşte bunlarda benim odamda ki parfümlerim :) artık yazıları sonra yazarım tek tek..



  • lancome hypnose
  • candy prada
  • burberry weekend
  • burberry touch
  • hypnotic poison
  • victoria secret Angel
  • armani code
  • yves rocher naturella

9 yorum:

  1. yine düzgün yazamamışım :)))

    YanıtlaSil
  2. Bazen bna da oluo öle telefondan girdiğim için vede düzelticisi açık olduğundan üst üste aynı kelimeyi silip yazdığım oluyor seni anlıyabiliyorum yAni yeni paylaşımlarıma göz atmanı dört gözle bekliyorum iyi günler:)

    YanıtlaSil
  3. Ben hep ikisi arasındaki farkı merak etmişimdir. Sağol. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  4. ne çok parfüm öyle, güle güle kullan

    YanıtlaSil
  5. Ben de parfüm çok severim. Yazın edt, kışın edp tercih ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yaz kış edp tercih etmek istiyorum ama bazı kokular sadece edt :/

      Sil